Kobiety coraz większą uwagę zwracają na to, aby na stole pojawiała się żywność w najlepszym rodzaju oraz ponadto jak najmniej przetworzona. To przecież ogromnie istotna dla zdrowia i dobrego wyglądu, aby odżywiać się zgodnie z zasadami, jadać regularnie i bez pośpiechu, a składniki diety dobierać w taki sposób, żeby dostarczały wszystkich niezbędnych substancji potrzebnych do właściwego działania organizmu. Na czym więc powinna polegać zbilansowana dieta każdej kobiety, aby przynosiła wymierne korzyści zdrowotne i pomagała jej utrzymać atrakcyjny wygląd? Na pewno musi być zróżnicowana i dobrze zbilansowana względem osobistych wymagań.
Najważniejszym posiłkiem w ciągu doby jest śniadanie, dlatego nie należy go opuszczać. Prawda jest taka, że całkiem sporo kobiet rozpoczyna dzień wyłącznie od wypicia filiżanki kawy, a to spory błąd. To, co spożyjemy przed wyjściem z domu, zapewnia nam energię na początek dnia. W tym przypadku śniadanie powinno składać się z pełnoziarnistego pieczywa, nabiału i warzyw. Tak zaplanowane, daje gwarancję, że dostarczamy naszemu organizmowi wszystkich koniecznych elementów zdrowej diety. Możemy dzięki temu efektywniej pracować i mamy większą sprawność umysłową i fizyczną.
Śniadanie nie wystarczy jednak do utrzymania organizmu w idealnej formie w ciągu całego dnia. W związku z tym niezbędne są następne posiłki, które uzupełnią energię konieczną do funkcjonowania. Idealnie, aby codziennie spożywać przynajmniej pięć posiłków. Nie jest trudno wtedy prawidłowo rozłożyć zapotrzebowanie energetyczne organizmu. Nie trzeba raczej dodawać, że w każdym zdrowym posiłku powinny znaleźć się składniki zdrowej diety, czyli węglowodany, białka, tłuszcze oraz warzywa i owoce dobrane we właściwych proporcjach do indywidualnego zapotrzebowania każdej kobiety.