Dieta wyszczuplająca zazwyczaj kojarzy się nam z dużymi wyrzeczeniami. Powinnyśmy jednak pamiętać, że dietetyczne posiłki mogą być smaczne, a ich spożywanie nie musi być dla nas dramatycznym obowiązkiem, ale czymś przyjemnym.
Większość z nas bez potrzeby rezygnuje z jedzenia pieczywa w ramach pierwszego posiłku. Wydaje nam się, że w ten sposób szybciej schudniemy, mimo wszystko okazuje się, że takim zachowaniem powodujemy jedynie szansę wystąpienia efektu jo-jo. Dietetyczne śniadanie może zatem bez żadnych przeszkód składać się z ulubionych kanapek. Kanapki te muszą być w takim przypadku przygotowane z ciemnego rodzaju pieczywa, na którym ułożymy pozbawioną tłuszczu wędlinę lub twarożek a także trochę warzyw w postaci między innymi pomidora i sałaty lodowej lub ogórka i rukoli.
Warto jednak zaznaczyć, że wybierając chleb do zrobienia sobie kanapek w ramach dietetycznego porannego posiłku, trzeba zwrócić uwagę na kilka istotnych aspektów. Przede wszystkim nie należy kierować się jedynie jego kolorem – często jest on przygotowywany bowiem w wyniku zastosowania do pieczenia karmelu, który nadaje mące ciemną barwę. Koniecznie należy dodatkowo sprawdzić, czy do tego procesu używane są cukier, miód sztuczny lub słód jęczmienny – składniki te są przecież na diecie zakazane.
Istotne jest także zadbanie o to, by poszukiwane przez nas dietetyczne pieczywo było przygotowywane przy wykorzystaniu mąki pełnoziarnistej, a nie jedynie mąki pszennej. Branie pod uwagę tych nieskomplikowanych zasad sprawi, że spożywanie kanapek w ramach pierwszego posiłku nie będzie miało niekorzystnego wpływu na naszą sylwetkę i przyczyni się do oczekiwanego spadku wagi. Pamiętajmy więc o tym wszystkim każdego dnia.