Naczytałaś się, że podczas diety nie powinnaś spożywać kolacji? Widziałaś ogrom opinii, że wieczorny posiłek jest odpowiedzialny za ponadprogramowe kilogramy? Jest to zgodne z prawną jeżeli: nie wykazujesz aktywności fizycznej w trakcie dnia, spożywasz wieczorny posiłek na krótko przed położeniem się spać, zamiast wartościowych dla organizmu substancji wybierasz słodycze, dania typu fast food lub pozostałe ciężkie do strawienia, zalegające w przewodzie pokarmowym, nietrawiące się, smażone paskudztwa. Jeśli jesteś człowiekiem aktywnym. Ćwiczysz wieczorową porą albo późno kładziesz się do łóżka to wieczorny posiłek powinien być Twoim obowiązkiem! Oczywiście mówimy o dietetycznej kolacji. Co to więc jest dietetyczna kolacja? Dietetyczna kolacja to taka, która spożywana jest ok 2-3 godzin przed snem. Cechuje się się niewielką zawartością tłuszczu (odpadają wszelkie smażone grzanki i tosty) oraz cukrów prostych. Organizm powinien w ciągu nocy zdążyć je przetrawić. Kolacja musi posiadać jak najwięcej białek gdyż właśnie one nie odkładają się w naszym organizmie jako tkanka tłuszczowa a są pomocne w procesie odbudowywania mięśni po wysiłku całego dnia. Ponadto posiłek spożywany wieczorem trzeba uzupełnić o niezbyt duże ilości węglowodanów złożonych. Jakie składniki należy wybierać na posiłek spożywany przed snem: nabiał (chudy twaróg, mleko o niskiej zawartości tłuszczu), warzywa (np. szpinak, marchew, bakłażan), owoce (np śliwki, gruszki), ciemne, pełnoziarniste pieczywo (rezygnujemy ze sztucznych bułek), chude mięso (np. kurczak). Jakich produktów warto unikać? Dań typu fast food, słodkich wyrobów, sera żółtego (zwłaszcza w postaci topionego sera na zapiekankach czy pizzy), produktów seropodobnych, tłustych wędlin (salami) oraz mięs. Optymalnie skomponowana dieta jest gwarancją zdrowej figury jaka na pewno będzie robić furorę na plaży.