Świąteczne potrawy kuszą każdą z nas. Trudno jest nam bowiem oprzeć się pulchnym pierogom, apetycznie wyglądającym wypiekom czy też długo wyczekiwanym uszkom z grzybami. Należy jednakże nie zapominać, że świąteczne łakomstwo nie musi pozostawiać po sobie śladów w postaci nadprogramowych kilogramów. Wystarczy bowiem, że zastosujemy się do jednej, prostej zasady.
Zgodnie z tradycją, we wigilię Bożego Narodzenia obowiązuje post ścisły od świtu aż do wieczora. Tradycja ta jest jednak dla organizmu człowieka wyjątkowo szkodliwa. Aby nie przytyć, we wigilię warto bowiem zjeść lekkie śniadanie oraz obiad z niską zawartością kalorii. Posiłki te pozwolą bowiem uchronić się nam przed napadem zbytniego deficytu kalorycznego i umożliwią spróbowanie wszystkich dań świątecznych bez obaw o figurę. Jeśli nasz organizm nie będzie wygłodzony, łatwiej nam będzie powstrzymać się od pochłonięcia wszystkiego, co jest na stole.
Trzeba koniecznie zaznaczyć, że przyrządzenie dietetycznego obiadu we wigilię nie musi być bardzo czasochłonne. Każda z nas może przyrządzić go dosłownie w kilkanaście minut, nie zamartwiając się, że traci cenne minuty potrzebne na przygotowywanie potraw na wieczerzę. Najprostszym daniem na obiad – w dodatku jarskim – jest biała fasola zapieczona z jarmużem. Do jej przyrządzenia konieczna jest jedynie namoczona wcześniej fasola, paczka jarmużu oraz ulubione przyprawy. Danie zapiekane jest w piekarniku, dzięki czemu jest ono gotowe bez konieczności długiego przygotowywania. Ten niezwykle mało skomplikowany, obiad o niskiej zawartości kalorii pomoże nam uciszyć głód i w kilka dni po świętach zmieścić się w wymarzoną sylwestrową kreację.