18 Lut Brak komentarzy admin Kategoria , , , ,

Wprowadzanie w codzienne życie zdrowej diety staje się coraz bardziej powszechne we współczesnym świecie. Odpowiednie odżywianie się jest dosyć popularne, dlatego coraz więcej ludzi wykazuje zainteresowanie tym zagadnieniem. W jaki sposób kształtować posiłki, aby czerpać z nich jak najwięcej korzyści? Jaką dietę stosować, by móc cieszyć się dobrze zbudowaną sylwetką? Prozdrowotna dieta ma na celu przede wszystkim zapewnienie wszystkim komórkom naszego ciała wszystkich koniecznych do sprawnego funkcjonowania składników odżywczych. Nie mniej istotne jest także dostarczenie białek, tłuszczy, węglowodanów, witamin oraz minerałów w odpowiednich proporcjach. Zdrowe osoby zdecydowaną większość energii w trakcie dnia powinny pozyskiwać z produktów zbożowych. Nie spożywajmy zbyt często białego pieczywa, ponieważ nie posiada ono za dużo wartości odżywczych, a poziom cukru we krwi po spożyciu produktów z białej mąki gwałtownie rośnie. Produkty pełnoziarniste zawierają wiele błonnika wspomagającego procesy trawienia. Bardzo istotne jest wprowadzenie do diety odpowiedniej ilości zdrowych jarzyn, które można konsumować niemal bez ograniczeń. Zawierają one wiele cennych witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zdrowa dieta to również owoce, które powinniśmy spożywać mimo wszystko głównie w pierwszej połowie dnia, z tej przyczyny, że zawierają dużo fruktozy odkładającej się w postaci tkanki tłuszczowej. Owoce warto kłaść na talerz razem z produktami zawierającymi tłuszcz, dzięki czemu możliwe staje się absorbowanie witamin A, E oraz K. Mleko i produkty mleczne zawierają dużo wapnia oraz witaminy D, z tego powodu wskazane są przede wszystkim w jadłospisie dzieci. Bakterie fermentacyjne zawarte w kefirze, jogurcie czy też maślance korzystnie wpływają na mikroflorę jelit.