Większość ludzi na sam dźwięk słowa „dieta” reaguje agresją. Tymczasem, nie musi ona oznaczać mozolnego głodzenia się, czy też beznadziejnych i niesmacznych posiłków. Dieta oznacza racjonalne żywienie, które dostarcza odpowiedniej ilości kalorii oraz dostarcza wartości odżywcze, dostosowane indywidualnie w zależności od jej sylwetki i stopnia aktywności fizycznej.
Dietetyczne przepisy kulinarne nie muszą składać się ze składników, których w ogóle nie chcielibyśmy jeść. Dobra dieta, może być również dietą smaczną. Sporo osób obawia się konieczności rezygnacji z mięsa. Nie jest prawdą, że dietetyczny posiłek powinien być pozbawiony produktu mięsnego. Powinno się jedynie dobrze dobierać jego rodzaj.
Jeżeli nie jesteśmy w stanie zrezygnować z mięsa, w ogóle tego nie musimy zostawiać. Dietetyczne przepisy kulinarne mogą posiadać wśród swoich składników przede wszystkim drób, a w szczególności mięso indycze. Drób cechuje się się dużą ilością białka, które wzmocni nasze mięśnie oraz ma w swoim składzie niewielką ilością tłuszczu, dzięki temu, tkanka tłuszczowa nie będzie się odkładać tam gdzie nie trzeba.
Pamiętajmy o tym, że kartofle nie posiadają dużej ilości kalorii. Kaloryczne zazwyczaj bywa to, co do nich dodajemy. Nie musimy zatem odpuszczać sobie ziemniaków, zredukujmy w zamian za to ilość tłuszczu, jakim je polewamy. Jeżeli mamy taką możliwość, smażmy na oliwie z oliwek zamiast używać oleju.
Nie korzystajmy z niezdrowych przekąsek typu chipsy. Na ich miejsce znacznie korzystniej będzie wprowadzić orzechy, pełne dobrych tłuszczów roślinnych, które wzmocnią funkcjonowanie naszego serca, tak istotną nie tylko okresie odchudzania. Ziarna słonecznika, pestki dyni, także będą działać jako pyszna, małokaloryczna przekąska.