13 Paź Brak komentarzy admin Kategoria , ,

Każdy dzień daje nowe możliwości. To od nas zależy, jak będzie wyglądać nasze życie. Trzeba pamiętać, że to zdrowie jest najważniejsze.

Jeżeli już od najmłodszych lat nie będziemy dbać o to co jemy, z wiekiem będzie nam coraz ciężej. W czasach, gdy większość czasu pracujemy i uczymy się, nie mamy ani chwili, by uprawiać aktywność fizyczną. Po całym dniu pracy, chcemy tylko zmienić strój wyjściowy na piżamę. Następnie zjeść coś ciepłego, później jeszcze jakieś słodkie przekąski i to wszystko koniecznie przed telewizorem na kanapie. Ten tryb życia sprzyja tyciu. Z każdym rokiem możemy tyć nawet do kilku kilogramów. A zrzucanie wagi jest o wiele cięższe niż przybieranie. Spożywanie tłustych potraw, sprzyja powstawaniu tłuszczu, nie tylko tego widocznego, ale i obrastania w tłuszcz narządów w organizmie – a to przepis na skuteczne skrócenie sobie życia.

Oczywiście nigdy nie jest za późno, by zmienić nawyki żywieniowe, warto to zrobić, będąc nawet w podeszłym wieku. Jeżeli nie wiemy jak się za to wszystko zabrać, należy zgłosić się do specjalisty. Dietetyk zna się na swoim fachu, dobierze dietę do naszych możliwości finansowych oraz do trybu życia. Jeżeli w pracy spędzamy osiem godzin, w podróży kolejne dwie, ciężko nam będzie wcześniej organizować plan posiłkowy. Zakupy powinniśmy robić raz lub dwa razy w tygodniu, będzie to pomocne w unikaniu pokus, jakimi są niezdrowe przekąski. Dieta nie musi być nudna, posiłki powinny być tak skomponowane, abyśmy mieli łatwość w ich przygotowywaniu. Zamiast batonika zabierajmy do pracy jabłko lub pokrojoną w słupki marchewkę. Jeśli to nam posmakuje, możemy spróbować selera naciowego i pasty hummus. To bardzo poręczna przekąska i będziemy mogli ją spożyć w każdym miejscu. Podczas dnia wypijajmy przynajmniej dwa litry wody.

Zrezygnujmy ze słodzonych i gazowanych napojów, na rzecz zdrowej herbaty lub naparu z ziół. Kawę można pić tak jak dotychczas, ale tłuste krowie mleko zamieńmy na light lub jeszcze lepiej na mleko roślinne. Najsmaczniejszymi są: sojowe, owsiane, ryżowe oraz migdałowe. Nie tylko weganom smakują te napoje. Jeżeli jesteśmy uzależnieni od czekolady, to wybierajmy wersję gorzką, zamiast deserowej i mlecznej. Bardzo dobrym pomysłem jest też przyrządzanie w domu granoli. Mieszamy ulubione orzechy, pestki, suszone owoce oraz miód i pieczemy przez dziesięć minut w piekarniku. Częściej pieczmy mięso w piekarniku z małą ilością tłuszczu, niż na patelni.

Zamiast smalcu i oleju wybierzmy olej kokosowy nierafinowany, masło klarowane lub oliwę z oliwek. Kluczem do smaku dania nie jest tłuszcz, a dobre przyprawy. Posiłki nie będą monotonne, jeśli zadbamy o różnorodność. Przydatne przyprawy to: curry, zioła prowansalskie, oregano, bazylia oraz czosnek. Możemy mieć w swojej kuchni doniczki ze świeżymi ziołami, nie kosztują one dużo, a nasze dania zamienią się w cudowne restauracyjne posiłki. Każda kobieta będzie się lepiej czuć, gdy będzie zadowolona ze swojej sylwetki i tego, że zarówno dieta jak i wysiłek fizyczny, sprawiają, że każdy dzień staje się lepszy.